Bli medlem i Socialdemokraterna Nybro

Hej och välkommen till Socialdemokraterna i Nybro. Vi heter Tobias Fagergård (Oppositionsråd) och Isabell Lindalen (Ordf. Socialdemokraterna i Nybro)

Vad roligt att du funderar på att bli medlem hos oss. Socialdemokraterna är det största partiet i Nybro kommunfullmäktige. Vårt inflytande över politiken i kommunen är dock begränsat, eftersom vi inte är en del av den styrande majoriteten.

I Nybro har vi det senaste året bland annat försökt få igenom en lösning för att minska skolsegregationen, vi har försökt förhindra alliansen från att genomföra en privatisering av den personliga assistansen och vi har försökt förhindra en minskad bemanning i äldreomsorgen. På samtliga punkter har vi blivit nedröstade av alliansen med stöd av SD.

För att ändra på det behöver vi bli fler. Tillsammans vill vi skapa ett starkt samhälle och ett starkare Nybro

Socialdemokraterna är Sveriges största folkrörelse och ju fler vi är desto större möjligheter har vi att påverka för ett starkare och mer jämlikt samhälle. Som medlem delar du dina värderingar med fler och kan driva de frågor som just du brinner för.

Kanske är det du som sitter på lösningen på någon av framtidens utmaningar?

Har du frågor får du gärna kontakta någon av oss direkt.

Tobias Fagergård, Oppositionsråd
tobias.fagergard@public.nybro.se