1: Mikael Svanström

Jag heter Mikael Svanström och bor i villa i Nybro. Jag gift med Mariana och vi har två pojkar som heter Pierre och Tobias samt en hund som heter Bruno. Jag är oppositionsråd och ledamot i Nybro Bostads styrelse samt KSRR förbundsstyrelse.

Jag brinner för människan lika värde och skatt efter bärkraft. Nybro växer och det innebär att vi blir fler äldre och fler barn. Detta ställer allt fler krav på oss som kommun. Vi behöver göra stora satsningar på mer personal i välfärden, för att den ska fungera i hela kommunen. Vi måste satsa mer på barnomsorg, skola och omsorg.

Jag vill att Nybros invånare ska känna sig trygga oavsett var man bor, landsbygden är lika viktig som staden, därför vill vi socialdemokrater under denna mandatperiod bland annat verka för att bygga lägenheter på landsbygden, tex radhus eller det som passar just din bygd. Jag anser mig själv som pragmatisk och lösningsinriktad och vill att hela Nybro kommun skall växa.

Rösta på Socialdemokraterna i riksdagsvalet så vi kan fortsätta och utveckla den svenska modellen i hela kommunsverige.