Tage får Tages medalj!

På lördag är det socialdemokratisk distriktskongress i Emmaboda. En given hedersgäst vore Tage Karlsson från Luvehult. Nu har han tyvärr inte möjlighet att närvara och det betyder att kongressen går miste om en hyllningsstund. Tage har nämligen tilldelats Tage Erlanders hedersmedalj 2009 och den skulle delats ut med pompa och ståt under kongressen. Nu får i stället Tage ett besök av partidistriktets ordförande Håkan Juholt på onsdagen som kommer att dela ut medaljen hemma hos Tage i Luvehult.
Tage har verkligen gjort sig förtjänt av denna hyllning. Som så många andra inom rörelsen har han ett fackligt förflutet, i Tages fall som ombudsman i skogs- och träfacket. Han har styrt tekniska nämnden med en överlägsen kunskap och har varit en sträng men rättvis ordförande i kommunfullmäktige. Till detta kommer ett starkt engagemang i partiarbetet. Tage Karlsson tillhör den gamla stammen som vårdar arbetarerörelsens ideal och är i högsta grad en värdig mottagare av Tage Erlanders hedersmedalj. Vi partikamrater hyllar en verklig trotjänare.