Stöd för Juholt

Lena Segerberg, distriktsordförande för Socialdemokraterna i Kalmar län med anledning av de senaste dagarnas diskussion kring Håkan Juholt

– Socialdemokraternas verkställande utskott i Kalmar län vill här uttala vårt stöd för Håkan Juholt. Vi har också många partikamrater och sympatisörer från länet som starkt reagerat och är upprörda på det som nu sker, säger Lena Segerberg.
– Det som nu skrivs på sociala medier och i tidningar i Stockholm förstör för alla andra partimedlemmar ute i landet som dagligen försöker bedriva ett aktivt oppositionsarbete. Man vill prata politik och ingenting annat. Dessa personrelaterade utspel gör det omöjligt. Det är respektlöst både mot partiet och våra medlemmar.
– Det är nu dags att alla visar respekt för de demokratiska val som är gjorda i vårt parti. Fokus måste nu sättas på att förmedla vår politik. Håkan Juholt måste nu få möjlighet att bedriva oppositionspolitik. Återkommande diskussioner från partikamrater kring hans person måste få ett slut. Det gynnar enbart våra politiska motståndare.
– Håkan Juholt har vårt fulla förtroende. Han skulle bli en alldeles utmärkt statsminister. Inte minst visar partiledardebatterna att han är den som kan som bäst kan ge Fredrik Reinfeldt motstånd.

/Socialdemokraterna i Kalmar län