Markus Lund kandiderar inte till riksdagen

Som tidigare meddelats kandiderar inte Markus Lund längre till riksdagen. Något han egentligen inte hade tänkt från början, men efter att flera medlemmar uttryckte önskemål om detta så accepterade han. Något motvilligt skall så här i efterhand erkännas. Efter SSU:s kupp blev det emellertid inte aktuellt och Markus la riksdagsprojektet åt sidan. Tyvärr så har han sedan tidigare också beslutat sig för att lämna ordförandeposten i AB Glasriket. Markus sista uppgift där var medverkan vid den stora turistmässan i Göteborg där Glasrikets monter gjorde stor succé. Vid årsmötet i veckan mister därmed Nybro sin ordförandepost i AB Glasrikets styrelse.
För övrigt håller Markus på att se över sin tillvaro utanför politiken, men kommer att ha kvar sina övriga uppdrag året ut. Det handlar om lojalitet och en vilja att ställa upp för partiet i årets valrörelse, Trots att han bara är 42 år har han ju hunnit med en hel del. Bildat SSU-förening vid 16 år, varit fackligt aktiv redan då och skaffat sig erfarenhet i nämnder och senast som kommunalråd. Då kan man förstå att han funderar på en annan inriktning i sitt liv. Vad Nybros socialdemokrater kan hoppas på är väl att glädjen och lusten att förbättra samhället kommer tillbaka och att han kommer tillbaka till politiken efter en välbehövlig paus.