Lördag innan valet

Sista lördagen med gänget blev en trevlig upplevelse. Att döma av alla glada och uppmuntrande kommentarer från valstugans besökare ligger vi bra till. Lite lyckades vi reta motståndarna med vår högtalare och våra kommentarer och mest irriterad verkade fru Davidson vara. Vi lyckades få ihop en bra samling av partikamrater, något som höjde stämningen vid våra appeller.
Som final lottade vi ut valstugan, men som någon påpekade, tomten ingick inte. Den som drog vinstlotten var Inger och den som vann stugan var samma Inger. Snacka om timing. Men det var hon värd, vi får se om hon får rum med stugan på balkongen!
En riktigt bra dag, nu får vi hoppas att söndagen blir ännu bättre. Chansen finns onekligen.
Några märkliga noteringar, högertidningen påstår att Christina Davidson har längre politisk erfarenhet än Inger Rydbrink. Vad grundar man det på? Dessutom påstår man att Davidson har en mer framskjutande plats i valrörelsen. Detta påstående kan man knappast grunda på antalet affischer som funnits uppsatta eller det egenproducerade valmaterial vi delat ut där Inger hela tiden varit huvudpersonen. Där emot har tidningen själv varit mycket mer benägen att ta med material från Davidson och centern än från vårt parti. Där har man följt rikstrenden. Ur den aspekten har Davidson haft en mer framskjuten plats i valrörelsen, men det kan vi inte påverka. Det är en demokratifråga som tidningen internt borde diskutera.