Lördag den 21 maj 2011 och fullt ös runt om i Nybro

På förmiddagen träffade Nybro S-förening och socialdemokrater i Omsorgsnämnden besökare på torget. Nybro S fortsatte sedan med grillning och andra aktiviteter i Badhusparken. I Orrefors spelade musikkåren för bland annat förre statsministern Ingvar Carlsson. En alltid lika vänlig och trevlig person. Han skulle senare delta i en paneldebatt med Östrans Peter Akinder och Barrans Ulf Wickbom. Symboliskt hade Räddningstjänsten placerat sig framför Orrefors Glasbruk, men frågan är om det hjälper mot nedläggningarna? Vid Gula Grillen bjöd hyresgästföreningen på mat och musik av Tommy Fridolfsson. Den senare lånade ut sin gitarr till Alicia Johansson, som var så pass bra att Tommy lovade en inspelning på stående fot! Så nog fanns det att göra och mer blir det. Nästa söndag, på Mors dag och allting, är det dags för Nybro S att bjuda på grillkorv på Gula Grillen. Ett tack till Kungshallsborna för det fina stödet vid valet. Över 66% röstade S! Klockan 15.00 börjar den tillställningen och musik blir det också. Ronny Sörbom har konsert i Madesjö kyrka på lördagen och spelar på Gula Grillen på söndagen och alla är välkomna oavsett var man bor.

Hans Dahlström text och foto