Flygfors marknad

På vägen från parkeringen hör vi squaredansarnas leader monotona röst och längre fram i gatan dansar de. Damerna i sina vida kjolar och herrarna i sina skosnöreslipsar. I skuggan av det övergivna brukets sneda skorsten står skinande motorcyklar från både forn-och nutid. I ett stånd saluförs obesprutade rödbetor och morötter. Inklämd mellan socialdemokrater, miljöpartister och vänstern försöker en ålförsäljare få avsättning för sina rökta varor. Sossarnas Mikael Svanström viftar med sina kaffelotter, medan miljöpartiets John Green bjuder på vegetarisk knäckemacka. På den högra sidan av gatan lite längre bort, försöker stureplanscentern i gröna tröjor hävda att de fortfarande är ett grönt parti. En nog så hopplös uppgift, den tiden är sedan Mauds tillträde förbi. Efter ett besök i kroppkaketältet är marknaden avverkad. Den är inte stor Flygfors Marknad, men den är trivsam och välbesökt. Förhoppningsvis värvade Mikael, Kaj, Martina, Lennart, Brith-Louise och de andra några röster till. Och försäljarna sålde några varor så att resan lönade sig och de kommer åter nästa år.