En valdag på jobbet

Det är långa dagar för Inger inför valet. På torsdagen var hon i kommunalrådsstolen tidigt på morgonen, lunchdebatt med Christina Davidson på Vuxenskolan, direkt därefter till Bäckebo för att möta väljare och vidare till Konsum i Alsterbro och så en runda till Balder innan hon kunde åka hem framåt kvällen.
Men samtidigt händer det en massa positiva saker också. En av de mest glädjande denna dag var Lärarförbundets rapport om att Nybro är på 14:e plats som bästa skolkommun i konkurrens med rikets 290 kommuner. Något som fick Christina Davidson att surt mumla något om partsinlaga. Men att glädja sig över något som är positivt för kommunen ingår inte i det partiets arsenal. Gnäll, gnäll, gnäll…. Men så blir det väl när man är hårt pressad och inte blir det bättre av att borgarna inte bestämt sig för vem som skall leda gruppen efter valet, Christina Davidson eller Peter Lilja? Det problemet har inte Inger, kring henne är det total uppslutning, både inom partiet och från samarbetspartierna.
Men huvudsaken är att vi fortsätter att ha majoriteten i fullmäktige och skall vi gå efter alla positiva och uppmuntrande ord från väljarna som vi möter i olika sammanhang, så kommer det att gå vägen. Mycket hänger dock på att alla medlemmar gör sitt jobb under den sista valveckan. Har du tid över så anmäl dig hos Mona. Det finns alltid något du kan hjälpa till med. Nu kör vi så det ryker i Möjligheternas kommun.
Hans Dahlström