En händelserik dag

bild 1-001
Rapport från Hans Dahlström

70 i kö och ingen bostad.
Dagen började med en notis att Nybro har en kö på 70 bostadssökande. Det kanske kan förklara den turbulens som skett runt det kommunala bostadsbolaget. Det har byggts för lite och kommunen förlorar invånare och skattebetalare. Med en ny ledning hoppas vi att kunna vända den trenden.

Målerås gläds åt Royal Design
I Målerås har man märkt den positiva utvecklingen sedan Royal Design etablerade sig i Orrefors. Ringar på vattnet och Glasbygden börjar se ljuset i tunneln. Det skrev inte karriärjournalisten något om.

Information om utförsäljningen
Efter informationen och diskussionen om eventuella försäljningar av fastigheter så känns framtiden spännande. Många frågor fick sitt svar och man kan fundera över hur det kan framställas så negativt. Det handlar trots allt om att undersöka en möjlighet för kommunen att få mer ekonomiska muskler för att kunna utveckla kommunen bättre.

Fullmäktigelistan
En spännande diskussion i valberedningen som skulle fastställa fullmäktigelistan. En diskussion som slutade i total enighet. Spännande med nya namn och yngre förmågor. Det har varit så den sista tiden att fler ungdomar har blivit medlemmar och nu gäller det att de får lämpliga uppgifter och en bra introduktion till den politiska verkligheten. Listan kan inte presenteras än efter som det är årsmötet som fastställer den. Men jag kan i alla fall avslöja att vi lyckades varva varannan herrarnas till 47:e plats och att yngst är en tjej på 18 år. Det våras för partiet.