Det blev succé!

Idén med att bjuda på mat från hela världen fick både nybrobor och utsocknes att på lördagen träffas på torget. Till musik från både Rotblöta och Nybro Musikkår och uppvisning av drillflickorna. Förutom lite starkare mat än vad som är vanligt så var det också kryddat med spansk flamenco, kurdisk och thailändsk dans. Inte blev det sämre av att solen strålade från en klarblå himmel, samtidigt som en i bland lite ettrig vind såg till att luften cirkulerade.

Även socialdemokraterna drog sitt strå till stacken och informerade om det kommande EU-valet.En möjlighet som väldigt många passade på att ta och mycket diskussioner blev det. Vi delade också ut rosor, närmare 500 stycken som dock tog slut ganska omgående. Under dagen passade också AK:s ordförande på att tillsammans med några kamrater dela ut valmaterial i Kungshallsområdet. Kungshall har under flera val haft ett dåligt valdeltagare och det finns all anledning att särskilt uppmärksamma området. Tyvärr finns det partier som uppfattat det som om man får ta till vilka metoder som helst. Något vi tar avstånd från.