Anna Hedh i Nybro

Det blev en hektisk dag för EU-kandidaten Anna Hedh i Nybro. Det började med frukostmöte med facken. Där efter en dust med gymnasieeleverna på Åkrahällskolan. Torghandeln fick ett besök, samtidigt som Smålandsnytt passade på att spela in ett program inför EU-valet med Anna. Nästa anhalt var Orrefors Glasbruk, där Anna också passade på att handla lite till hemmet på Öland. Och på kvällen Arbetarekommunens medlemsmöte.
Huvudbudskapet var att det handlar i första hand om jobben och miljön. Att det är dags att bryta högerns dominans i EU så att vi äntligen får ett rött Europa.Genom högerns dominans hotas vår framgångsrika kamp för ett rättvist samhälle. Fackföreningsrörelsens ställning som en likvärdig part på arbetsmarknaden håller på att smulas sönder. Det måste bli en ändring och enda möjligheten är att vårt folk går till valurnorna den 7 juni.
Med dessa ord lämnade Anna Nybro för vidare transport till Växjö. När vi sänder vårt näst närradioprogram den 26 maj befinner sig Anna Hedh i Borlänge. Men vi hoppas ändå att kunna få med en direktsänd telefonintervju i programmet.